problematisk

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Amanda - 25 mars 2011 23:48

Har just pysslat om mig själv rejält med ansiktsmasker, hårinpackning och sen en lång massagedush med ångbastu, mums. Tycker jag förtjänar det efter en såhär känslomässig kväll med massa tankar som flyger runt i mitt huvud. Eftersom att lilla storasyster är hemma så tänkte jag krypa ner och se på en film med henne, känner verkligen att jag behöver någon som bara kan tycka om mig för en stund.


  Varför köpa hårinpackning för 200 spänn när du kan göra din egen billiga hemma i köket?


superhårinpackningen

för torrt och slitet hår


1. Värm ca. 1 dl vanlig matolja i en kopp så den blir ljummen.

2. Gnugga in oljan i håret tills hela håret är blött.

3. Vira en handduk runt huvudet och låt sitta i ungefär 10 minuter.

4. Blanda ut lite schampo med vatten så det blir blaskigt, gnugga sedan även in det i håret. Sätt på handduken igen.

5. Vänta 10 minuter och hoppa sedan in i duschen. Tvätta håret två gånger (fler om det behövs), se till att få ur alla olja, annars blir håret fett och äckligt!


Jag vet att det känns ofräscht och fett men verkligen värt det!





//puss


Av Amanda - 25 mars 2011 21:35

Tre saker jag ska göra innan året är slut:

 

 

Resa

 

  

Flytta hemifrån

 

  

Må bättre i mig själv

 

 

 

 

//puss

Av Amanda - 25 mars 2011 21:11

Kom hem från stan för ett tag sen och möttes av en supergod middag på bordet! Min mami, hon kan hon. Sen kom storasyster så fixade vi lite mer på min klänning tills imorrn, kommer verkligen bli sjukt bra och jag är galet stolt över att ha en så duktig storasyster. Nästa stora modedesigner, japp japp! Åkte som sagt till stan med Elvira efter skolan och träffade storebror och Albin, mycket skratt i vanlig ordning och eftersom att det ramlade in lite cash på mitt kort igår så vart det en liten välfötjänt shoppingrunda, hittade dock inte så mycket bara lösnaglar och ett par nya brillor. Nu ska jag försöka göra något åt mitt hår så jag slipper gå med uppsatt hela tiden, man kanske ska ha en såndär pyssla om mig själv kväll med hårinpackning, ansiktsmask och mys?


  

Leo-brillor 50 kr


 

Köpte ett par sånadär press&go naglar, någon som testat dom och kan säga om dom är bra?


 

Dagens outfit

 

 

//puss


Presentation


Skriver om mitt liv här i Junsele när jag egentligen hör hemma i en större stad och om hur det är att leva med en ätstörning. Men även om min vardag som består av mode, party och att leva livet fullt ut!

Har dessutom nyligen påbörjat en ny kategori "Th

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards