problematisk

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Amanda - 6 mars 2011 20:10

"Ätstörningar är ett samlingsnamn på psykiska sjukdomar som visar sig genom skadliga beteendemönster vad gäller ätande." - wikipedia

 

Vissa ser sin ätstörning som en bra upplevelse, vissa som en livsstil, jag väljer att kalla det för min sjukdom. Jag har valt att skriva om hur jag blev drabbad, hur jag ständigt försöker hitta nya sätt att bli "frisk" och om min ständiga kamp. Jag hoppas familj, vänner och andra som läser min blogg kan få hjälp att förstå genom att läsa detta. Här är del 1 i min historia.

 

Del 1

 

Jag är yngst i vår familj, det var skönt att växa upp med två äldre systrar som alltid tog hand om mig, höll koll på mig och torkade mina tårar. Men det var inte lätt att vara minst, när man är minsta barnet får man som aldrig växa upp, jag är och kommer alltid att vara "lillmanda". Detta var den största anledninge till varför jag började söka bekräftelse överallt, jag ljög och skulle synas mest överallt. Åren gick och flickorna i klassen var alla mindre än mig, hade längre hår och jag var så avunsjuk så jag skulle göra allt för att vara en av "dom coola". Vilket betydde fler lögner och när jag fått all bekräftelse jag kunde få hos dom "coola" tjejerna var det såklart pojkarna som stod på tur. Jag gjorde vad som helst för att få höra att jag var söt, att mitt hår var fint, att jag var snygg, vad som helst. Sedan kom högstadiet och det var också då vad vi brukar kalla min "gangsterperiod" började. Pojkar, alkohol, jag var aldrig hemma. För mig var livet en fest men vad jag inte visste då att alla dumheter jag gjorde då var för att få en sak... bekräftelse.

 

Del 2 kommer imorgon.

 

 

//puss

 

Av Amanda - 6 mars 2011 14:54

Tre filmer jag sett och gillat:

 

  

Min absoluta favoritfilm, titanic in my ass, se den här och ni kommer gråta.


  

Är helt såld, brukar inte tycka om den här sortens skräckfilm men jag bara älskar dom!


  

Cher, Christina, behöver jag säga mer för att ni ska förstå hur bra den är?



//puss

Av Amanda - 6 mars 2011 14:30

Japp, det stämmer. Jag har haft en bloggpaus på några dagar för att få tid till att tänka och ställa saker till rätta men nu är jag igång igen! Jag har funderat ett bra tag på vad jag vill att min blogg ska handla om förutom mitt liv, vad jag gör på dagarna och så vidare. Jag känner att jag vill ta upp viktigare saker som inte bara rör mig utan också andra och har därför bestämt mig för att öppna mig om min sjukdom och hur det är att leva med den. Det kommer mer om det sen, tänkte slänga in ett lite längre inlägg senare om hur det gick till när jag fick den och om mina tankar och funderingar.

 

Var på födelsedags fest i stan i fredags, min älskade vän Elin fyllde år och detta firades med massa folk och party. Hade ju inte kameran med mig så tyvärr blev det inga bilder. Igår firade vi även min faster Jessica som fyller 40 på onsdag, hela tjocka släkten var där på smultronstället för att äta god mat, leka lekar och bara fira hennes stora dag! Känns underbart att vi fortfarande kan träffas hela släkten och att alla fortfarande är med oss. Orkar inte lägga upp några bilder från det här men alla finns på facebook. Idag så har jag och älskling varit duktiga och gått en sväng in på byn med Selma för att sedan gå hem igen, känns helt underbart att solen skiner igen. Känns som om hela sveriges befolkning vaknade igen ur en lång, mörk dvala. Nu ska jag lägga mig och vila ett tag och sedan äta lite lunch med älskling. Skriver senare!


   

Gårdagens outift: pälsväst, oversizetröja och shorts


     

Äntligen får man använndning för brillorna, love the sun.


  

Dagens outift: inget, speciellt sådär: vintage tröja, stor, stickad halsduk och förnötta, blåa jeans.



//puss 


Presentation


Skriver om mitt liv här i Junsele när jag egentligen hör hemma i en större stad och om hur det är att leva med en ätstörning. Men även om min vardag som består av mode, party och att leva livet fullt ut!

Har dessutom nyligen påbörjat en ny kategori "Th

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards