problematisk

Alla inlägg under februari 2011

Av Amanda - 28 februari 2011 22:45

1 år hade snart gått, ett år utan att du som kallade dig själv för min storebror, du som räddade mitt liv, tog hand om mig, höll koll på mig. Du lämnade mig utan ett hejdå, du försvann till andra sidan landet och jag grät, jag grät av ilska, sorg men framförallt rädsla. Rädsla för att du inte skulle komma tillbaka och rädsla för att något skulle hända dig. Min telefon var tyst, min mail väntade på svar ifrån dig men inget kom, nada. Jag har kvar kortet, det där kortet jag fick av dig som jag skulle ha i börsen så jag alltid skulle ha dig med mig.


Kortet finns kvar i min börs, numera med baksidan uppåt för att jag ska slippa se ditt ansikte och behöva fälla mer tårar. Idag ringde min telefon, ditt namn stod på displayen och jag valde att svara och jag hörde din röst i andra änden. Du kommer hem, du kommer tillbaka, nu när jag hade gett upp hoppet och byggt upp min bild igen och du fanns inte i den, då kommer du tillbaka.


Jag slår sönder bilden igen men vet inte om jag kan lite på att du stannar kvar i den om jag bygger upp den igen, svik mig inte nu... storebror.

 

 

 

//puss

Av Amanda - 28 februari 2011 20:15

En bild som inte är tagen i "staden" där jag bor:

 

  

Antons födelsedagsfest i flo!



//puss

Av Amanda - 28 februari 2011 16:30

Fyfaen vilken pissig dag! Vi började med vårat nya schema som är likamed döden. Till exempel: idag hade vi två timmar slöjd sen två timmar so, lunch sen en till so-timme. Dagen avslutas med två timmar språk! Förstår mig verkligen inte på våran skola som jag skrivit tidigare, tycker dom har väldigt konstigt sätt att ta tag i saker på. Men något som är bra iallafall är att jag just pratat med vår framtida hyresvärd och nu är allting färdigt inför sommarens inflyttning. Känns riktigt spännande med allting, jag känner att jag planerar alldeles för mycket, tapeter, mattor, soffor, allt! Menmen, nu ska jag lägga mig en stund, kanske skriver senare.


    

Dagens outift: uppknuten skjorta, vitt långt linne, klarblåa jeans och snebena




//puss

Av Amanda - 27 februari 2011 21:15

Kom just hem ifrån en heldag i stan där vi har hjälp Jossi och Gustaf att flytta, riktigt snygg och fräsch lägenhet dom fått tag på som dessutom ligger ovanpå pizzerian. ;) Nu har vi äntligen kommit hem och ätit lite kvällsfika så nu blir det till att titta på Wallander. Har inte mycket mer att skriva, känns inte alls jobbigt att gå på skolan imorrn faktiskt då en stor del av våran klass är på rinkbandy i Ramsele, skönt. Jag kanske slänger in ett inlägg senare ikväll!


    

Var i stugan i helgen också med hundarna, finns inget bättre än att sitta och titta ut över sjön. Inget internet, ingen tv, ingen el. Dunderbart!


  

Dagens outfit: Stickad bolero, svart linne, harems byxor och hemagjord halsduk!



//puss

Av Amanda - 27 februari 2011 09:41

En nytagen bild:

 


Igår på Valviken, Selma frös om tassarna!



//puss  

Av Amanda - 26 februari 2011 22:04

Mitt liv i hårfärg: blond, röd, brun, röd, brunröd, röd, svart, röd, osv... Som ni ser har jag ständigt kommit tillbaka till det röda och nu är jag där igen! Det bara är så, redheads do have more fun!


Jag har iallafall varit och firat Teodor idag med släkten, mysigt. Sedan åkte jag, Morrow, Loppan och Per och åt middag på Corner, var som vanligt supergott! Vi skulle ju egentligen till stan ikväll för att fira en av Morrows kompisar som fyllde 18 igår men så blev inte fallet. Bestämde oss istället för att se på mello och äta oss tjocka så nu när det är avklarat ligger vi i sängen och spelar super mario på mitt älskade nintendo 64, love! Nu ska vi snart se på underworld och sedan vänta på att pappa ska komma hem ifrån operan och att mamma och Jossi ska komma hem ifrån jobbet!



Känner mig äntligen som mig själv igen!



//puss   

Av Amanda - 26 februari 2011 22:00

En bild som är över ett år gammal:

 

  


Blond och tjock men oj så lycklig



//puss



Av Amanda - 25 februari 2011 20:09

En bild jag har tagit som betyder något för mig:


  


//puss

Presentation


Skriver om mitt liv här i Junsele när jag egentligen hör hemma i en större stad och om hur det är att leva med en ätstörning. Men även om min vardag som består av mode, party och att leva livet fullt ut!

Har dessutom nyligen påbörjat en ny kategori "Th

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards