problematisk

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Amanda - 4 maj 2011 22:50


Jag och Lina stor vid vägkanten och försöker komma på ord som engelsktalande inte förstår...


Lina: Ett norskt ord!

Jag: Ja! Guleböj?

*skratt*

Lina: Jaaaa! Eller knullevagn?


Mer skratt och vi pratar på högre och högre sedan vänder vi oss om och ser att vi står utanför ett hus... Med en norsk flagga på.


En stund senare:


Jag: Men ett konstigt svenskt ord...

Lina: Golden Retriver!

tystnad

Jag: men Lina vafan det är ju engelska?



  

När vi bråkade om lego-dockarna på dagis, när vi möttes och hade picknik i skogen, när vi gled ifrån varrandra, när vi hittade tillbaka till varrandra.


Fy vad jag har saknat dig kära vän. <3

 

 

 

 

 

//puss

Av Amanda - 4 maj 2011 22:08

Herregud, imorgon är dagen jag fruktat sedan jag började i klass 9 då ska vi nämligen skriva första delen av nationella i matematik. Jag vill verkligen inte! Matte är något jag helt enkelt inte klarar av och jag har ångest som bara den över morgondagen och min mage värker ständigt bara för att jag övertalat mig själv om att jag inte kommer klara det. Ska försöka att inte tänka på det, men det är svårt.

 

Har varit en rätt så chill dag idag, skitkul att ha musik när man inte har någon röst! Efter skolan följde jag med nå brudar och fika sen gick jag hem för att plugga massa. Sen var jag superduktig och klippte klor, duschade och borstade min lilla vovve! Nu är hon sommarfin. Tog en paus i pluggandet  för att ta en promenad med hunden och Lina, hon får mig alltid på så bra humör den flickan! Tror det är för att vi ligger på ungefär samma nivå när det gäller iq... Nu tänker jag lägga mig och bara vila upp mig tills imorgon om jag får någon sömn.


   

Sommarfin

 

  

Confused boys are simple, it's the boys who know what they are doing that is hard to get

 

   

Dagens outfit: en ovenligt ljus dag idag och satte ihop det med mina gladiatorklackar

 

 

 

//puss

Presentation


Skriver om mitt liv här i Junsele när jag egentligen hör hemma i en större stad och om hur det är att leva med en ätstörning. Men även om min vardag som består av mode, party och att leva livet fullt ut!

Har dessutom nyligen påbörjat en ny kategori "Th

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards