problematisk

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Amanda - 2 maj 2011 20:34

Ingen kan ha missat nyheten, al-Qaidas grundare är nu död. Enligt min åsikt var han ett monster och ett hot för allmänheten men han dog inte av ett dåligt hjärta eller ålderdom. Detta var mord. Jag sörjer absolut inte denna mans död men jag tror på mänskliga rättigheter och att vad du än begått för brott förtjänar du åtminstonde en rätttegång och aldrig döds-straff. Ingen förtjänar att dö. Jag har tyckt om Obama sen han valdes men det börjar bli obehagligt när han har sådan makt att han faktiskt kan bryta en lag som funnits i evigheter och helt plötsligt göra mord lagligt för en stund. Om al-Qaida får en ny ledare och begår samma brott, hur vet vi då vart vi ska sätta gränsen? Hur vet vi när han kommer tillåta mord igen och inte? Jag stöttade inte Usama bin Ladin på något vis men jag tror på att alla människor är värda lika mycket och jag tror på mänskliga rättigheter.


 

Ett monster men ändå en människa

 

 

 

 

 

 

 

//puss

Presentation


Skriver om mitt liv här i Junsele när jag egentligen hör hemma i en större stad och om hur det är att leva med en ätstörning. Men även om min vardag som består av mode, party och att leva livet fullt ut!

Har dessutom nyligen påbörjat en ny kategori "Th

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards