problematisk

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Amanda - 24 januari 2011 18:25

Hallå där!

Tänkte göra ett inlägg om mina hundar då jag får rätt så mycket frågor angående dom. Jag har varit hundintresserad sen jag var liten och vi fick våran första hund samma år som jag föddes.



Trixie som blev 15 år men gick tyvärr bort förrförra sommaren, hon var en blandning mellan tervurens, labrador och golden retriver. En mycket lung hund med fint lynne vilket tervurens är kända för.



För ungefär 4 år sen så åkte jag och papi till Arjeplog och hämtade en liten kompis till Trixie  (var väl mest för att jag ville ha en valp) som senare fick namnet Tuva, min ögonsten. En mycket graciös hund som är blandning mellan bordercollie och aussie (australien shepherd). Bordercollien är känd som den smartaste rasen och detta märks verkligen på Tuva. Vi tränar mycket agility på sommaren och hon kan massor av trick...



När Trixie sedan gick bort så fick jag än en gång min vilja igenom och vi skaffade en liten kompis åt Tuva, Molly. Jag och papi tog tåget till Töreboda och hämtade hem en liten renrasig aussie tikvalp med guldstamtavla för bara 5000 kronor... det billiga priset har vi dock förstått anledningen av på äldre dar då hon är en väldigt speciell hund, vilket bara gör henne mer älskvärd. Hon är otroligt duktig på att lyssna men enkla kommandon som sitt, ligg och vacker tass fastnar inte för henne. Hon kan inte heller fånga saker i luften eller gå rakt i koppel. Men jag har aldrig träffat en hund som har så mycket kärlek att ge som Molly.        


  


Och tredje gången gillt som man brukar säga, en tredje valp till mig. Jag har alltid velat ha en bbrun lite knähund men mina föräldrar har alltid varit emot det. Men år 2010 när jag fyllde 15 så åkte än en gång jag och papi för att hämta en liten kompis, denna gång i Ärlandsbro. Detta blev ju då min lilla ängel som alltid är med mig, min lilla ängel fick efter en tid namnet Selma. En mycket envis liten dam som är en blandras mellan Australisk terrier och Tibetansk spaniel. En riktig liten diva!


Där har ni det, om jag glömt något så är det bara lämna en kommentar.



//puss

Presentation


Skriver om mitt liv här i Junsele när jag egentligen hör hemma i en större stad och om hur det är att leva med en ätstörning. Men även om min vardag som består av mode, party och att leva livet fullt ut!

Har dessutom nyligen påbörjat en ny kategori "Th

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards